| Ar-Rahnu KUKUH Selangor Bhd Telah beroperasi | AG MENGUTAMAKAN MUAMALAH YANG SAH | AG Is Giving Priority To A Valid Muamalah | Pengarah Urusan : Hjh Khainarida | Panel Syarak : Hj Othman Hamzah | |

Khamis, 6 September 2012

Terkini AG-BNM

Saya baru balik daripada BNM. Walaupun menunggu hampir satu jam untuk bertemu pegawai berkaitran. Saya rasa puas dipertemukan dengan tiga orang pegawai dalam bilik khas. Setelah begawai tersebut memperkenalkan diri terus memberitahu kepada saya:

“Kami telah mesyuarat keputusan telah ada. Berdasarkan permohonan Tuan . Kami akan keluarkan dari senarai setelah tuan dapat lesen Rahn. Bawa kepada kami . Kami akan keluarkan dari senarai”. Saya memaklumkan: “ permohonan telah sampai , mereka mohon tukar nama kepada nama melayu. Hari ini saya telah kemukakan nama baru”.

Walau pun belum lagi dikeluarkan dari senarai, saya menerima keputusan itu mudah dan gembira.kerana berdasarkan itu dapat saya fahami, kita tidak terlibat dalam sebarang bentuk penipuan dan kita tidak dikenakan tindakan BNM untuk yang lepas.beerti juga jual beli emas kita tiada larangan. Kita cuma diminta mengadakan lesen Rahn. InyaAllah. Moga Allah permudahkan dan dipercepatkan.

Setakat ini, inilah yang dapat kami kongsikan dengan anda semua.
Kami berterima kasih atas kesetiaan anda.

7 ulasan:

  1. Alhamdulillah semuga Allah permudahkan semuanya dgn perniagaan telus lagi halal disisnya

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah ~ moga Allah permudahkan semua urusan amsyiq

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah..jadi tuan admin, agak2 bile n bulan apa lesen ar rahn akan dikeluarkan?

    BalasPadam
  4. insyaallah semuanya akan di permudahkan demi perniagaan bangsa kita amin..

    BalasPadam
  5. tahniah amsyiq!!!!

    BalasPadam



TV9