| Ar-Rahnu KUKUH Selangor Bhd Telah beroperasi | AG MENGUTAMAKAN MUAMALAH YANG SAH | AG Is Giving Priority To A Valid Muamalah | Pengarah Urusan : Hjh Khainarida | Panel Syarak : Hj Othman Hamzah | |

Selasa, 12 Oktober 2010

AGAMAWAN DAN MU"ALIJ DIAJAK MELABUR EMAS

Saya mengajak golongan agamawan melibatkan diri dengan amalan menyimpan emas dan dinar emas. Sudah sampainya para ustaz ustazah dan Mu’alij menjadi orang yang memberI bukan menerima sahaja. Menyimpan emas untuk jangka panjang akan dapat memartabatkan orang agama sebagai pembayar zakat .

Pendakwah yang tidak mengharap sangat pemberian sampul setelah berceramah, hingga mesjid surau yang dikampung-kampung kosong, tidak ada program. Ini kerana penceramah letak harga, terutama bila dah keluar TV. Kesian orang kampung.

Sebagai contoh harga emas pada tahun 2001 ialah RM 46 satu gram. Kalau anda membeli 20 gram pada tahun tersebut harganya RM 920. Anda simpan celah-celah ..jangan sampai lupa cukuplah. Hari ini harganya adalah 3064 iaitu RM153 satu gram (harga ketika artikal ini ditulis). Kalau anda ada RM 10,000 dalam tabung haji pada tahun tersebut . Anda belikan emas anda dapat memiliki 217 gram. Anda simpan sembilan tahun kerana kuota haji tak mengizinkan lagi anda pergi haji. Tahun ini anda dapat pergi haji. Anda lihat emas anda 217 gram x RM153. Jumlahnya ialah RM 33,201. Saya tak hendak sebutlah TH boleh beri. Untuk jangka pendek dan sederhana pula, anda boleh menggunakan kaegah ar Rahn (gadaian secara Islam). Emas yang bernilai 3064 itu bila di Rahnkan boleh dapat duit cash sebanyak 70 % dari nilai marhun (barang gadaian) iaitu RM 2144.80, dengan hanya membayar upah simpan 1% darinya iatu RM 21.44 sebulan. Teknik melabur cara Rahn ini kena talaqilah. Hubungi saya kalau nak lebih lanjut.Saya bersedia membimbing anda.


'Moto Amsyiq: ilmu, perbatan dan perniagaan'
'Sakitku hanya Allah yang menyembuhkan'
'Emas alat untuk takwa, taqarrub kepada Allah'

Ikhlas dari saya
Othman Hamzah

Nak beli emas, nak belajar ilmu emas, nak jadi agen
Hubungi saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan



TV9