Kini Amsyiq Gold Sdn Bhd beroperasi 7 hari seminggu 9am - 5pm | Seminar Emas Setiap Sabtu (9-12 tgh) di Wisma Amsyiq | Ar-Rahnu KUKUH Selangor Bhd Telah beroperasi | AG MENGUTAMAKAN MUAMALAH YANG SAH | AG Is Giving Priority To A Valid Muamalah | Office : 03-55231066 | Pengarah Urusan : Hjh Khainarida 012-666 9362 | Panel Syarak : Hj Othman Hamzah 019-290 3165 | Dapatkan Gold Coin Amsyiq, Gold Bar Amsyiq, Dinar Darul Ehsan, Dirham & Barang Kemas sekarang! | Hubungi cawangan, wakala dan ejen-ejen kami yang berdekatan dengan anda | Senarai Wakala Di Seluruh Semenanjung Malaysia | Banting: 016-2758996 | Rawang: 012-2681380/012-9149403/012-2148220 | Kelang dan Shah Alam: 019-2715765 | Sabak Bernam: 013-6328852 | Puchong: 017-3501340 | Hulu Selangor: 019-2781384 | Putrajaya: 019-3147566/017-3704931 | Perak: 019-5550464 | Kedah: 019-4775980 | Pahang: 013-9326688 | Negeri Sembilan: 019-3849239 | Pulau Pinang: 016-4957970 | Melaka: 012-6637207 | Terangganu: 017-9643775 | Wilayah Persekutuan: 013-6725102| Johor: 013-3722635

Selasa, 1 Mac 2011

BAGAIMANA MEMAKSIMUMKAN KEUNTUNGAN






BAGAIMANA MEMAKSIMUMKAN KEUNTUNGAN….HANYA DI AGE !

CONTOH:
BIASANYA 10K UNTUK MEMBELI DINAR YANG HARGANYA 652 (harga semasa artikal ditulis) HANYA DAPAT 15 PCS.
TETAPI SEKARANG ANDA BOLEH MEMBELI DENGAN 10K ITU UNTUK 44 DINAR

UNTUK PENGETAHUAN ANDA - 15 PCS DINAR ADALAH RM 9780,
DAN HARGA 44 PCS DINAR ADALAH - RM 28,688

IKUTI STEP INI:

-10K BELI DINAR (HARGA RM652) DAPAT 15 PCS IAITU 9780, BERBAKI 220
-15 PCS GUNA GKA- 70% DRPD 9780=6846

-6846+220=7066 BELIKAN LAGI EMAS DAPAT 10 PCS, IAITU 6520, BERBAKI 546
-10 PCS GUNA GKA- 70% DRPD 6520=4564

-4564+546=5110 BELIKAN LAGI EMAS , DAPAT 7 PCS, IAITU 4564, BERBAKI 546
-7 PCS GUNAKAN GKA- 70% DRPD 4564=3194

-3194+546=3740 BELIKAN LAGI EMAS, DAPAT 5PCS, IAITU 3260, BERBAKI 480.8
-5PCS GUNAKAN GKA-70% DRPD 3260=2282

-2282+480.8=2762.8 BELIKAN EMAS, DAPAT 4 PCS, IAITU 2608, BERBAKI 154.8
- 4PCS GUNAKAN GKA- 70% DRPD 2608=1825.6

-1825.6+154.8=1980 BELIKAN EMAS, DAPAT 3 PCS, IAITU 1956, BERBAKI 24

CUBA HITUNG BERAPA PCS DINAR JADI MILIK ANDA

15+10+7+5+4+3= 44 PCS

ERTINYA 10K JADI RM28,688
GKA dan GKAS
Sebagaimana yang anda sedia maklum, kelebihan Amsyiq gold ialah GKA (guna kaedah Amsyiq). GKA ialah kaedah membeli emas produk AG dan menggandakannya. Sementara GKAS boleh digunakan menggantikan Ar Rahn
GKA

Anda boleh menggandakan emas anda dengan kaedah GKA. Dengan GKA, anda dapat wang sebanyak 65% dari nilai emas, boleh digunakan untuk menambah emas anda.dapat emas, GKA kan lagi dapat wang 65% dari nilai emas tersebut beli lagi emas, jual lagi dengan harga 65%. Duit tersebut beli lagi emas, begitulah seterusnya. Pembelian akan berlaku berlapis-lapis, begitu juga jual juga berlaku berlapis-lapis sehingga semakin mengecil. Asalnya GKA diwujudkan bukan untuk dapat wang segera, tapi untuk mengajak anda membeli banyak emas untuk kekayaan masa depan.

GKAS ganti Ar Rahn

Namun keperluan orang ramai, terutamanya pelanggan AG, kami jadikan GKA ini seperti Ar Rahn di AGRO Bank sebelum ini, yang kami namakan GKA selapis atau ringkasnya (GKAS).


Apa dia GKAS?

GKAS ialah anda ada emas produk Amsyiq, dan anda ‘sesak’ memerlukan duit. Untuk itu anda buat GKAS dan anda akan dapat wang sebanyak 65% dari nilai semasa (NS) emas anda tersebut. Untuk khidmat ini kami kenakan "Rusum Khidmah"(upah perkhidmatan) sebanyak 0.70 %. perbulan, contoh untuk GKAS yang nilainya 5k seseorang ditolak rusum khidmah” RM 35 sebulan, sama seperti peratus AGRO bank. Jadi sekiranya nak GKAS 3 bulan. tolak awal 35x3=105. Kalau GKAS 6 bulan, tolak awal 35x6=210. Tempoh matang tidak ditetapkan berdasarkan “Rusum Khidmah” yang didahulukan. Katakan seseorang membuat GKAS 3 bulan dan telah menolak “rusum khidmah” 105. Tetapi terlajak sampai keenam bulan tidak “beli semula” emasnya, rusum khidmah akan di back dated iaitu ia dikenakan membayar 35x3 bulan yang belum dibayar.

Buat masa ini untuk menggunakan GKAS ini, jumlahnya tidak boleh melebihi 5k nilai emas untuk satu-satu penama sehari. bawa kad pengenalan. Jumlah maksimum ini akan dikaji dari masa kesemasa..

PEMILIK EMAS PRODUK LAIN NAK GUNA GKAS

Boleh, dengan menggunakan khidmat GKAS ini dengan syarat tambahan seperti berikut:

1- Peratus rusum khidmah ialah 1.4% perbulan
2- Nilai PL tersebut dinilai dengan nilai PA (produk Amsyiq)
3- Sanggup PL (produk lain) tersebut bertukar kepada PAS (produk Amsyiq senilai) ketika membeli semula nanti, kerana kita tidak guna akad Rahn. Kita tidak simpan barang tersebut.
Contoh Ahmad membawa produk bunga 20g dan 10g, katakanlah nilai semasa (NS) mengikut kiraan nilai (PA) ialah 7670RM. 65% daripada jumlah tersebut ialah 4985.5. Ahmad akan menjual PL tersebut dengan akad jual: “saya jual emas 20g dan 10g ini dengan harga 4985.5. Maka Ahmad akan dapat duit 4985.5. AG bersetuju menjual 20g dan 10g tersebut atau yang senilai dengan harga 4985.5.

1.4% daripada NS (nilai semasa) ialah 107.38 Kalau nak di GKAS enam bulan: 107.38X6 =644.28. Ertinya Ahmad boleh membawa pulang duit cash sebanyak 4341.22 Selepas enam bulan Ahmad datang membayar 4985.5 untuk membeli 20g dan10g, Ag menjualkan kepadanya 10g (PA) x 3pcs dengan harga (4985.5).

Rusum Khidmah PA: 0.70 perbulan dari nilai semasa produk Amsyiq , sementara rusum khidmah (PL) ialah 1.4% . Ini kerana setelah kami membeli (PL) , lebihan itu untuk menanggung kos lebur atau tukar.

Perjanjian tambahan pemilik PL:

“Saya bersetuju mendapat barang Produk Amsyiq yang senilai emas milik saya”

Pastikan call dahulu dan nyatakan hasrat untuk GKAS .


18 ulasan:

  1. Beli 10gm gold bar 31/10/11 @ RM 2034
    Bayar RM 10170 (5 pcs)
    Melalui GKA saya dapat 1 (pcs)+ 5pcs+3pcs+ 2Pcs+1Pc = 12 pcs
    Emas yang perlu di tebus beli GKA = RM 14573.10 + 1.0% (harga semasa)= 11 pcs
    =6610.5 (5pcs)+T+3996.3 (3pcs)+T+ 20644.2(2pcs)+T+1322.1(1pc) +T
    = 14573.1+ 4T ........(T= 1% tambahan dpd harga semasa we (AG) sell

    contoh:

    1) Pada masa we (AG)sell @ RM 1988.15 (harga semasa hari ini),

    GKA tebus beli = 14574.1+ (4x20)= 14654.1

    Jumlah modal beli= 10170+ (14573.1+4T)
    = 24743.1+4T …………………………. jika T= 20
    =RM 24823.1

    Jual 12 x we (AG)buy < RM 1988.15

    Katakan we (AG)buy =RM 1988.15 (Walau pun tidak akan berlaku)

    12x 1988.15 = RM 23857.8 ……………………….. rugi (RM965.3)

    Macam mana boleh untung melalui GKA?

    BalasPadam
  2. Menarik. Saya pun nak tahu lebih lanjut mengenai GKA ni.

    BalasPadam
  3. anda berminat? dtg kelas emas amsyiq setiap sabtu jam 9 pg - 12 tgh di wisma amsyiq seksyen 7

    BalasPadam
  4. berapa bayaran utk kelas emas amsyiq ?

    BalasPadam
  5. Berapa had maksimum untuk buat GKA? Kalau RM 200K diterima ke?

    BalasPadam
  6. RM20/agen RM30/bukan agen. kadar GKA adalah unlimited

    BalasPadam
  7. Mak saya agen amsyiq.. tapi dia kurang sihat untuk mengikuti kelas amsyiq. Boleh ke saya yang ganti dia dengan yuran RM 20 ? Saya memang minat la ni.. Memang best la amsyiq ni..

    BalasPadam
  8. dah pinjam byk2 tu...bykla monthly kn byr kan utk 6 bln tu..

    BalasPadam
  9. seminar emas bukan percuma ker...dapat flyers percuma...nape kene bayar pulak??

    BalasPadam
  10. saya nak tahu fasal kaedah JRA.Skrg zaman maklumat di hujung jariMengapa tak muatkan shj dlm web?Bukannya semua orang dpt pegi kelas.Bagaimana orang yg tinggal jauh dan tdk mempunyai masa lapang?

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama : upah perkhidmatan adalah 1% dari harga semasa ( ketika emas itu dibeli semula)

    Hafizulfahmi : masuk tandas pun 50 sen encik..

    Tanpa Nama : terima kasih atas cadangan.

    BalasPadam
  12. assalamualaikum.....kalau buat video penerangan tentang amsyiq gold dan di muat kan di web ini kan lebih bagus....bolehlah sesiapa pun boleh tengok.....kalau bolehlah?

    ini hanya cadangan dari saya je.....

    BalasPadam
  13. 1. Tanpa Nama : Kami mahu anda & lain faham apa yang anda sertai, sbb itu kami wajibkan anda hadir seminar. Tak kenal maka tak cinta.
    2. Taufik : Seminar adalah percuma.
    3. MOHD SALAHUDDIN : Cadangan dipertimbangkan.

    BalasPadam
  14. GKA ada tempoh tertentu ke? Kalau tidak sampai bila-bila betul ke?

    BalasPadam
  15. GKA: jual semula emas pada Amsyiq dengan harga 65%. Dapat duit tu beli lagi emas. Yang muskilnya didalam contoh yang diberi diatas menggunakan GKA 70% (confused?)

    BalasPadam
  16. 1. Pak Engku : Tiada tempoh, kalau ada duit bayar balik.. dapat emas.
    2. TN : ye. 65% ..
    3. Video peneranang GKA. Link http://www.amsyiqgold.com/?page_id=11

    BalasPadam
  17. jawaban :
    dimana untungnya
    1-kalau anda buat dengan bank anda dikenakan 1 % perbulan. dengan Ag 1% itu sekaliu sahaja ketika beli semula
    2- untung membeli awal. kalau nak kumpul amaunt seperti itu perlukan masa. emas semakin naik

    BalasPadam
  18. Dari September tahun lepas sampai sekarang harga emas tak naik naik.. kalau guna GKA ni boleh untung jugak ke?

    BalasPadam

TV9