| Ar-Rahnu KUKUH Selangor Bhd Telah beroperasi | AG MENGUTAMAKAN MUAMALAH YANG SAH | AG Is Giving Priority To A Valid Muamalah | Pengarah Urusan : Hjh Khainarida | Panel Syarak : Hj Othman Hamzah | |

Khamis, 30 Ogos 2012

Jual Beli Emas Diskaun vs Hibbah Tawaran Bulan Kemerdekaan


Kemerdekaan emas

Semasa penjajah menjajah Negara kita dulu, mereka juga menjajah logam emas kita. Mereka menggalakkan kita menyimpan emas kepada mereka. Kita simpan emas kepada mereka. Mereka beri kita “resit” atau “nota janji” kepada kita. Kita lebih selesa simpan kertas dari simpan emas. Sehingga hari ini perasaan itu ujud dalam diri kita. Apabila penjajah Beritish keluar dari negeri kita mereka juga bawa bersama emas yang kita simpan kepada mereka. Apabila Jepun masuk, mereka juga membuat perkara yang sama. Orang Melayu simpan emas juga dengan Jepun. Bahkan Jepun lagi ganas. Mereka cop duit 100 Dolar, 200 Dolar , 300 Dolar sebagai ganti emas yang kita simpan kepada mereka. Malang kali kedua, bila Jepun kalah, mereka juga membawa emas kita ke Negara mereka. Bila Inggeris datang kali kedua mereka memperkenalkan mata wang baru.

Nota janji dahulu tidak berharga lagi.Orang melayu sudah 3 kali kena tipu. Sekarang ini juga orang luar negeri membuka booth dipasarara-pasaraya Negara kita untuk membeli emas denga  harga yang sangat murah. Tiga kali rugi kita: pertama: rugi jual emas dengan harga yang sangat rendah, kedua: rugi kerana emas kita dibawah keluar.Ketiga: dengan emas kita dibawa keluar menyebabkan keutuhan matawang kita tergugat, kerana keutuhan matawang kita berdasarkan simpanan emas kita dalam Negara kita. Sempena hari Kemerdekaan yang kita sambut ini. AG memberikan tawaran dalam bentuk diskaun yang besar sebagai menyedarkan umat Islam tentang kepentingan menyimpan emas.

Diskaun vs Hibbah.

Apabila hibbah yang dulu halal kini tidak dihalal, AG yang perihatin untuk mengagihkan keuntungan kepada pelanggan-pelanggannya, menukarkan hibbah  ini dalam bentuk  membesarkan diskaun, bahkan melebihi kadar spread. Ini akan memberi benefit yang besar kepada pembeli apabila  menjual semula pada masa harga tinggi pada masa akan datang. Dengan ini kami menawarkan diskaun pada kadar berikut:

Pembelian melebihi 50k akan mendapat diskaun 4%
Pembelian melebihi 100k akan mendapat diskaun 6%
Pembelian melebihi 200k akan mendapat diskaun 7%
Pembelian melebihi 300k akan mendapat diskaun 8%


Contoh beli 50k diskaun 2k= hanya bayar 48000
Beli 100k diskaun 6k = hanya bayar 94000
Beli 200k diskaun 14k= hanya bayar 186000
Beli 300k diskaun  24k= hanya bayar 276000

diskaun yang diberi ini untuk pembelian baru secara pukal tidak boleh secara himpun resit. begitu juga ia tidak boleh dihimpun dengan diskaun kelayakan. dan ia hanya boleh dibuat di HQ atau cawangan.

Tempuh tawaran sehingga akhir september.

Tempuh matang untuk jual semula sekurang-kurangnya satu bulan. Ini untuk mengelakkan unsur "perjudian" dan spekulasi.

Dengan kaedah ini:
1) anda beli emas dapat emas
2) kami telah memberikan sebahagian besar keuntungan kami kepada anda.
3)anda mendapat untung melalui diskaun dan tidak ada kaitan dengan hibbah.
4) Bila anda jual semula anda dapat spread 4%, sedangkan anda telah dapat diskauan melebihi % spread Melebihi 2% ,3% atau 4%
5) Apabila rahan AG terdaftar nanti,  % diskaun ini akan dapat membayar upah simpan untuk 6,7,atau 8 bulan.

1 ulasan:

  1. Saya setuju dengan admin. Jakim kata hibbah halal. BNM kata haram. mana satu betul

    BalasPadam



TV9