| Ar-Rahnu KUKUH Selangor Bhd Telah beroperasi | AG MENGUTAMAKAN MUAMALAH YANG SAH | AG Is Giving Priority To A Valid Muamalah | Pengarah Urusan : Hjh Khainarida | Panel Syarak : Hj Othman Hamzah | |

Selasa, 8 Januari 2013

KEMPEN MENAMBAH AHLI KOPERASI DITERUSKAN

Untuk menggerakkan sebuah koperasi terutama penglibatan koperasi dalam aktiviti perniagaan memerlukan kepada modal yang besar. Untuk mendapatkan modal yang besar tentulah memerlukan syer yang besar. Untuk membangun dan memperkembangkan Koperasi Kukuh diperingkat ini ada dua strategi besar perlu mendapat sokongan padu :

Pertama:
Kempen menambah ahli. Target kita dalam masa terdekat ni mencapai 500 orang ahli. Dengan bilangan tersebut kita akan dapat syer terkumpul dari yuran syer khas ini sebanyak RM 250,000.

Kedua: Kempen mengandakan syer dari RM 1,000 hinggalah kepada 1 juta atau lebih. Setakat ini terbuka kepada setiap ahli sehingga tidak melebih 20%  modal koperasi.

Buat masa ini koperasi ditawarkan mengambil alih perniagaan hotel bajet bernilai 13.5 juta. Kedudukan hotel cukup strategi berdekatan dengan Wisma Amsyiq, di Seksyen 7. Berhampiran dengan UiTM,  I city, Jakel dan pelbagai shoping center dan hospital yang sedang dibina. Mempunyai lebih 40 bilik. Pulangan bulanan sekitar 140,000 hingga 180,000. Limpahan penginap akan berlaku dihujung minggu dan semasa minggu konvokesyen UiTM. Sekiranya kopkukuh mempunyai modal sudah tentu Kopkukuh memiliki aset dan perniagaan hotel yang berpotensi.

8 ulasan:

  1. InsyaAllah sy cuba kumpul sikit2 modal utk menjadi anggota KUKUH...
    Harap Ustaz doakan utk sy...
    Selamat maju jaya...

    BalasPadam
  2. Boleh tahu apa kelebihan join Koperasi ni?

    BalasPadam
  3. salam
    Perniagaan penginapan memang menguntungkan tp jika dilihat contoh yg ust bagi tu seperti tidak byk untung. Hanya 12% sthn. Mungkin perlu margin untung 25-35% sthn baru boleh bg pemegang saham bonus 15-20% sthn.
    Cadangan
    1. perkenalkan insentif kpd yg membawa ahli baru utk mendapat modal perniagaan dgn lebih cepat.
    2. Menumpukan perhatian pada teras perniagaan arrahn, jual beli emas perak dan makanan sunnah. Bila teras sudah kukuh baru tambah cabang perniagaan.

    BalasPadam
  4. terima kasih harga pasaran makin naik tapi harga amsyiq makin turun boleh lock banyak2..

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum.

    Antara cabang perniagaan yang perlu diterokai :-
    1.Perniagaan hartanah juga seharusnya diberi tumpuan kerana pulangan lumayan kepada koperasi akan dapat diperolehi jika diurustadbir dengan cekap dan berakauntibilit.
    2.Membuka Kedai Runcit Koperasi dan menawarkan harga barangan yang lebih murah kepada ahli sahaja berbanding kedai runcit biasa atau pasaraya

    BalasPadam
  6. ya, saya juga setuju rahnu Kukuh diexpandkan ke semua cawangan Amsyiq seluruh negara.

    BalasPadam
  7. tanpa nama....tentang harga harga kita terikat dengan harga emas dunia. Dunia turun automatik harga kita turun.
    kenyataan tuan harga pasaran naik harga amsyik turun....hendaklah dibetulkan semula

    BalasPadam
  8. mohd roes
    perlu dimaklumi
    perniagaan amsyiq lain, perniagaan koperasi lain. setakat ni perniagaan koperasi hanya ar Rahnu. itupun modalnya dari syer pengerusi.sebab itu perjalanan ar Rahnu kurang lancar.
    ar Rahnu perlu pusingan yang besar macam bank.

    BalasPadam



TV9