Kini Amsyiq Gold Sdn Bhd beroperasi 7 hari seminggu 9am - 5pm | Seminar Emas Setiap Sabtu (9-12 tgh) di Wisma Amsyiq | Ar-Rahnu KUKUH Selangor Bhd Telah beroperasi | AG MENGUTAMAKAN MUAMALAH YANG SAH | AG Is Giving Priority To A Valid Muamalah | Office : 03-55231066 | Pengarah Urusan : Hjh Khainarida 012-666 9362 | Panel Syarak : Hj Othman Hamzah 019-290 3165 | Dapatkan Gold Coin Amsyiq, Gold Bar Amsyiq, Dinar Darul Ehsan, Dirham & Barang Kemas sekarang! | Hubungi cawangan, wakala dan ejen-ejen kami yang berdekatan dengan anda | Senarai Wakala Di Seluruh Semenanjung Malaysia | Banting: 016-2758996 | Rawang: 012-2681380/012-9149403/012-2148220 | Kelang dan Shah Alam: 019-2715765 | Sabak Bernam: 013-6328852 | Puchong: 017-3501340 | Hulu Selangor: 019-2781384 | Putrajaya: 019-3147566/017-3704931 | Perak: 019-5550464 | Kedah: 019-4775980 | Pahang: 013-9326688 | Negeri Sembilan: 019-3849239 | Pulau Pinang: 016-4957970 | Melaka: 012-6637207 | Terangganu: 017-9643775 | Wilayah Persekutuan: 013-6725102| Johor: 013-3722635

Selasa, 16 April 2013

Bagaimana Rahnu Berlapis Dilakukan

Ada yang bertanyakan cara melakukan ar Rahnu berlapis dan syaratnya.
Kami menggalakkan rahnu berlapis dilakukan dengan rahnu kukuh. Adapun kalau rahnu selapis kami syorkan di rahnu yang lain dseperti Rahnu Kosegar , Rahnu Koprima, Rahnu Damai Sutera dan lain-lain. 
Syaratnya minima 5k. Disini kami bawakan caranya. 
Contoh:
Pada hari ini Zaid  dengan rm 5,000membeli dinar AG dan mahu melaksanakan Rahnu secara berlapis melalui ar Rahnu Kukuh . 

Dinar AG
Harga beli AG
baki
Harga dinilai kukuh
Pembiayaan 65%
Upah simpan 0.65 perbulan

7 pcs dnr 999
688.14 x 7 kpg = 4,816.98
183.02
Harga asal
3,131.037
31.310
3,131.037 
belikan dinar
4 pcs dnr 999
2,752.56
378.477
HA
1,789.164
17.891
1,789.164 
belikan dinar
2 pcs dnr 999
1,376.28
412.884
HA
894.582
8.94



8.94



983.321
1dnr 916 (632.02)
½ dnr (318.01)

980.03
33.291
HA
637.019
6.370
637.019 + 33.291 = 670.31
1 dnr 916 (632.01)
632.01
38.3
HA
410.80
4.10
410 + 38.3 = 448.3
½ dnr (318.01)
318.01
130.29
HA
206.70
2.067
130.29 + 206.70 = 336.99 bawa balik







Kalau anda beli secara baias anda hanya boleh membeli 7 pcs (1dnr 999) sahaja.Tetapi dengan rahnu berlapis Rm 5k anda boleh dapat 13 pcs( 1 dnr 999) + 1pcs (1dnr 916) dan 2pcs (1/2 Dnr 916).

8 ulasan:

  1. salam..bila nak perluaskan rahnu berlapis ni ke cawangan2? customer yg jauh2 boleh tengok saja takat ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. bincang dengan pengurus cawangan. Insyaallah mereka boleh bantu

      Padam
  2. saya ada menyimpan emas AG bernilai RM5k, adakah layak buat ar rahnu

    BalasPadam
  3. ustaz, rahnu berlapis ni upah di 0.55% mcm yg amsyiq declare sini

    http://syeikhulmaqari.blogspot.com/2012/12/rahnu-ag-dgn-nama-ar-rahnu-kukuh.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. upah simpan tertakluk kepada terma dan syarat. Semua rahnu boleh mengubah upah simpannya, ikut semasa dan ikut dalam kertas syarat rahnu.

      Padam
  4. rahnu ni ada tempoh matang wajib tebus x? ke just bayar upah bulan2? takut time wajib tebus tu takde duit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. macam rahnu lain, boleh sambung dengan bayar upah simpan, sehingga tak boleh sambung, wajib tebus. Istimewa dgn rahnu kukuh ni guna produk amsyiq, maka boleh jua balik dengan ag dengan harga buy. ini menguntungkan pengguna.

      Padam

TV9