| Ar-Rahnu KUKUH Selangor Bhd Telah beroperasi | AG MENGUTAMAKAN MUAMALAH YANG SAH | AG Is Giving Priority To A Valid Muamalah | Pengarah Urusan : Hjh Khainarida | Panel Syarak : Hj Othman Hamzah | |

Jumaat, 17 Mei 2013

Khusus Kepada Guru-Guru Yang Nak Pencen Khususnya Ahli KOSEGAR: “Kalau dapat bonus hujung tahunke , dividenke, duit pencenke, sahamke Apa Perlu Dibuat”

1. Kalau dapat duit lebih seperti bonus ke, dividen ke, inilah masanya digunakan untuk membeli emas. Kalau selama ini kita beralasan duit tak cukup-cukup untuk belie mas, sekarang dah dapat bonus apa lagi, belilah  emas. 
 
2. Kalau dah cukup tempuh tahunan saham yang syubhat, eloklah fikir-fikirkan tukar kepada beli emas. Ini sebelum fatwa tu berubah. Ada amanah saham dihukum “harus” kerana faktor dharurat maslahah akan datang. Ini yang saya katakan Syubhah. Harus disini bersifat sementara tau. Bila keadaan tidak lagi dharurat, pada ketika itu harus boleh bertukar kepada tidak harus. Lagipun harus tak sama dengan halal. Fatwa Selangor saham syubhat tu hukumnya haram. Rujuk dato’ mufti kita.

3. Kalau dah beli emas nak buat apa?

a) Boleh simpan untuk simpanan jangka panjang. Bila perlu dicairkan semula jual emula kepada  AG apabila harga melebihi harga semasa beli.
b) Boleh di Rahnukan apabila sesak duit. Antara buat pinjaman peribadi dengan ar Rahn,  Rahnu lebih menguntungkan. Contoh ar Rahnu yang ada hubungan baik dengan AG ialah ar Rahnu KOSEGAR seksyen 17, Ar Rahnu Bank Rakyat  dan ar Rahnu Koprimas (rujuk post saya sebelum ini)  ar Rahnu AG juga boleh buat rahnu.

c) Anda juga boleh Rahnukan emas anda. Dapat duit rahnukan lagi. Dapat duit rahnukan lagi. Begitulah seterusnya sehingga tidak boleh dibelikan lagi emas. Cara ini anda dapat membeli emas secara  banyak dengan modal yang kecil dan dengan harga hari ini. Ini terpulang kepada planning masing-masing. Dan ini bukan skim. Nak buat boleh. Tak nak pun boleh. Kalau tak nak,  beli dan simpan. Kalau nak buat, Insya Allah AG memudahkan anda. 
Cara nak buat boleh rujuk post saya berkaitan Rahnu berlapis dapat dilaksanakan melalui ar Rahnu.

Baiknya menyimpan emas kita boleh cairkan bila-bila masa, tak payah tunggu matang terlebih dahulu macam potfolio yang lain.

Ini masa memborong....beli banyak-banyak....diskaun AG juga banyak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan



TV9